Bas-Lissy.reismee.nl

Haight & Ashbury, Chillen op Union Square #SanFrancisco

Dag 28
Wederom weer lekker uitgeslapen, bakkie halen van Starbucks, douchen en ff chillen op Union Square. Onze 2 daagse ticket voor de HOHO bus is verlopen dus we pakken we nu gewoon een taxi. Deze taxi's zijn lekker goedkoop en nog sneller ook. Het sightseeing hebben we nu wel gehad. Vandaag willen we nog naar Haight-Ashbury, dat is een straat waar allemaal van die flower-power winkeltjes en tiepjes rondhangen.

Veel vintage shops en smoke shops enzo. Je word ook doodgegooid met artikelen met het peace teken. Een aantal beroemde mensen hebben hier gewoond, zoals Jimmy Hendrix en Janis Joplin. De straat is helemaal vrolijk, veel bloemen, grafitti en leuk geverfde huizen. We hangen hier een paar uur rond, eten ergens wat (ik een tika masala maaltijd en Bas een Soepje), we shoppen nog wat (hadden we nog niet gedaan toch?) en daarna zijn we het wel zat.

Taxi voor de heen weg was zo gevonden, maar in deze buurt, waar iedereen weinig centjes heeft, rijden niet zoveel taxi's, dus nu aan de kant van de straat zwaaien tot we er één hebben duurt wel ff.
Als we dan eindelijk maar weer strandden bij een Starbucks, zien we er opeens eentje voor het stoplicht staan. We sjezen naar buiten en met handgebaren maak ik duidelijk dat wij mee willen. Het lukt.

Weer eenmaal op Union Square terug, zijn we al dat gevlieg meer dan zat. We ploffen op de trapjes van het park en blijven hier de komende uren lekker zitten. We kletsen met iedereen en zo ook met Daniel. Daniel is een homeless, maar dan één van het keurige soort. Hij kiest ervoor om homeless te zijn, ziet er keurig uit, is schoon en bedelt niet. Hij verdient zijn brood door magic tricks te doen op straat.

Ik vraag hem wat leuke dingen te laten zien in ruil voor een lekker bakkie van Starbucks en dat doet hij. Met grote ogen en onder veel gelach haalt hij heel wat truuken uit de kast. Hij heeft zijn bakkie wel verdient. Verder kletsen we nog met Donna, een dame op leeftijd, ze heeft gewoon een huis maar probeert wat bij te verdienen door tarot kaarten te leggen voor voorbijgangers. Ze vraagt om een sigaretje in ruil voor een tarot kaart. Ik geef haar er twee en zeg dat ik geen kaart hoef. Toch doet ze het, de kaart die ze trekt en de uitleg erbij, past helemaal in mijn straatje. Leuk! Donna en ik kletsen lekker door en terloops komt facebook en Farmville aan de orde. Grappig, donna zit op lever 156, ze wil heel graag sparen voor een speciaal item en moet daarvoor doorspelen tot level 221. Ik vind haar zo aardig, dat ik haar mijn gekochte farmville gamecard geef. Ze is erg blij en kan niet geloven dat ik dat deed. Pff tis maar een gamecard.

We gaan nog een paar kleine dingen doen in de buurt van Union Square. Bas wil super graag de Iphone 4 en dat scheelt bijna 300 euro hiero, die word dus aangeschaft bij de Apple store. Ik wil voor kiddo nog een paar Nikes halen en dus huppelen we NikeTown ook nog ff in. Hierna heeft Bas weer trek en dus word er een burger aangeschaft bij Jack in the Box. Deze heeft tot nu toe de meest lekkere Burger die we gehad hebben. Ik pas voor de verandering even. We gaan terug naar het hotel om in te pakken.

Oh mijn hemel, moet dit echt allemaal mee? Bas en ik lachen ons suf terwijl we eigenlijk helemaal niet vrolijk hiervan worden. Het baart ons duidelijk zorgen. Naja in het ergste geval, moet er nog een koffer extra ingechecked worden en dat kost 60$. Is te overzien. We laten een aantal spullen achter, handoeken, goedkope schoenen, toiletspullen, het blijft mooi hier om ruimte en gewicht te sparen. De souvenirs worden zorgvuldig in de handbagage gepakt. Ik wil het meteen aan mijn kids kunnen geven en niet weer 2 dagen later als ze de bagage kwijt raken.

We gaan nog maar eens na het inpakken naar buiten om te roken, nu heb ik wel trek, Bas ook weer. Dus we gaan nogmaals naar Jack in the Box voor een burger. Daarna vallen we moe maar voldaan in slaap.

See yah.
Liefs Lissy en Bas

Reacties

Reacties

petra_tjuh

Leuk dat geklets met iedereen en voor ieder wat, de een een kopje koffie de andere een gamecard voor farmville?? wasdat??? En waarom heb ik jou nie op mijn FV? ;))

X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!