Bas-Lissy.reismee.nl

Bay cruise & Alcatraz #SanFrancisco

Dag 27

We raken weer gewend aan het uitslapen, maar nog niet aan een bed met lakens en dekens. Wederom waren we onze deken vannacht kwijt, het vermoeden reist dat ie pootjes heeft en ons plaagt. Anyway, tegen de klok van 10 zijn we klaar om erop uit te gaan. Bij de receptie vragen we nog even of er nergens een Starbucks dichterbij is dan macy's, we zien zoveel mensen met een Starbucksbeker lopen. Zegt de gentleman tegen ons: sure, its two doors down! Watte? 2 deuren verder? Nee meent ie niet toch? Ik kijken en ja hoor. Bas en ik kwamen niet meer bij. En wij steeds maar sjouwen naar Macy's. Naja, vanaf nu konden we binnen 3 minuten koffie hebben.

We pakken de hop-on-hop-off, hebben onze vesten bij ons en gaan op weg naar de Golden Gate Bridge. Het is een mooie wandeling en het uitzicht is prachtig. Ik maak tig foto's. Blijf het een mooie brug vinden.

Als we de hoho (hop-on-hop-off) weer nemen maken we voor het eerst de tour eens af en eindigen op Fishermans Warf. We beginnen ons daar al aardig thuis te voelen en gaan naar Sally's Famous Sandwich. Er staat een enorm, ENORM mannetje voor ons. We kiezen voor de fish and Garlic chips. Als we op het terras zitten en een hapje nemen van de knoflookfrietjes, kijken we elkaar verschrikt aan. Zo dan! Das pas knoflook. Vers geperste knoflook met peterselie en het brandde je bek uit zeg. Pffff maar lekker dat het was.. echt!

We hebben nog anderhalf uur over voordat we de bay cruise naar de GGB (je weet wel, das die brug) hebben, dus we gaan nog ff struinen en shoppen enzo. Anderhalf uur later konden we met de boot mee. Het was de laatste vaart van die dag (6.15 uur), geen zon en het waaide knoert hard. Bas en ik gingen uiteraard voor op de boot staan. We wilden wel goed zicht hebben. Nou dat was afzien hoor. Buiten het feit dat het schommelen ervoor zorgde dat het leek of we in een kermis atractie zaten, waaide we ook bijna uit onze voegen. Waarvoor? Voor vage fotos van de GGB omdat er te veel mist was. *zucht*

Het rondje om Alcatraz was dan weer wel de moeite waard. Die stond toevallig net in een zonnestraaltje en dus mooi belicht. We hebben weer een bakkie bij Starbucks gehaald, de Koele Cable Car weer gepakt, nog een bakkie twee deuren naast ons hotel gekocht en ons terug getrokken op onze kamer. Lekker languit op bed gelegen en zappen op al die Amerikaanse zenders. Ook geen straf.

Goedennacht
Lissy en Bas