Bas-Lissy.reismee.nl

China Town & de Cable Car #SanFrancisco

Dag 26

We hebben heerlijk geslapen nadat we de worsteling om de dekens hadden uitgevochten. (hij lag aan het voeteneind en niemand had dus een deken). Heel kalmpjes zijn we opgestaan, de behoefte voor koffie was groot. Dus er meteen maar op uit om bij Macy's op de 4 etage een lekkere hot Mocha met whipcream te halen. Prima wakker worden zo. We zijn relaxed gaan zitten op de trappen aan de rand van het Union Square park en genoten van de zon en het kijken naar de mensen. Boy wat lopen er hier een rare figuren rond zeg. Na de koffie zijn we de hop-on-hop-off in gegaan. De zon scheen lekker warm op ons bolletje en dus gingen we weer bovendeks zitten. Voordat we bij de Golden Gate Bridge waren, hebben we uiteraard alle nodige stopjes gemaakt van de bekende toeristische bezienswaardigheden. We zouden uitstappen bij de Golden Gate Bridge. Pfff ook met de zon was het erg koud daarboven, we zijn dus snel beneden gaan zitten. Ons plan om de Golden Gate Bridge te gaan lopen, lieten we snel varen.

Eerst maar weer naar het hotel voor onze vesten. Bij terug komst hadden we helemaal geen zin meer om naar de GGB (Golden Gate Bridge) te gaan, dus stiefelden we gemoedelijk naar Chinatown.

Alleen daar rondlopen en je verbazen over de souvenirs zooi die ze aanprijzen is al fun genoeg. En dan laten we nog even achterwege dat het hilarisch is om te horen hoe ze Engels proberen te spreken. De huizen zijn in erg, uhm, gezellige kleurtjes geverfd. Beetje teveel van het goede, maar toe maar. We hebben hier de nodige uurtje rond geslenterd. Ik was heilig van plan om in Chinatown een lekker hapje te scoren, maar Hansel, onze topper achter de receptie van het hotel, vond het geen goed plan. Dus hierna pakte we de Cable Car naar Fishermans Warf.

Die Cable Car is een fenomeen op zich. Echt bijzonder grappig om daarmee te reizen. Natuurlijk wilde wij niet dufjes gaan zitten, maar cool hangen en staan op het randje van die Car. En zo geschiede. Dat je keiveel wind ving en het dus bere koud had, boeide ons niet. Wij hingen immers cool (lees koel) te wezen aan de rand van die Car. Bij Fishermans Warf hebben we nu een lekker dinertje gescoord. Lekkere steak met knoflook frietjes en Bas een loeidikke burger met frietjes en de hele rambam. Vreselijk volgepropt struinden we weer over de werf. Overal straat artiesten en keigezellig sfeertje.Met die koele Cable Car terug naar Union, bij Starbucks nog zo een overheerlijk bakkie Mocha Coconut met whipcream halen en terug naar het hotel. De tijd vliegt, we komen tegen de klok van 23.30 aan.

Sweet dreams
Liefs Lissy en Bas