Bas-Lissy.reismee.nl

Dag cutie Van, Hello hotelkamer. #SanFrancisco

Dag 25

Vroeg opgestaan, de laatste spulletjes inpakken en de bus terugbrengen in de juiste staat. (kingsize bed voor de eerste keer terugvouwen). We drinken koffie en kijken een beetje sipjes. Tuurlijk hebben we zin in 4 dagen San Francisco maar afscheid nemen van de bus en geen leuke, mooie, lelijke, griezelige campgrounds hebben is ook wel erg jammer.
We trappen af rond de klok van half 9, zijn 40 min later in SF bij Escape Rentals. Andrew staat al buiten en roept: Hey Mates, welcome back! We kletsen ff bij, prijzen de Van en laten onze bagage bij hem achter. We kunnen namelijk zo vroeg nog niet inchecken in het hotel.

We gaan de buurt maar eens verkennen en wandelen naar Fishermans Warf. Het is hier nog erg rustig. Alleen de mensen die er werken zijn druk aan de slag met alles klaar zetten en klaar maken. Wij stiefelen gewoon overal tussendoor. De zon komt op en de zeelucht ruikt weer heerlijk. We belanden naar alle pieren, maken overal een stop, kijken rond, babbelen erover, maken foto's en lopen weer door. Bij pier 39 blijven we ff hangen. Daar liggen alle zeeleeuwen. Grappig, van alle info die we al gezien hadden op internet, zien we het nu in het echie. De meeste zeeleeuwen liggen nog te pitten, maar twee geven een prachtige show weg. Ze stoeien met elkaar, duwen elkaar steeds van de vlonder af en vermaken zo het publiek. Dat publiek word trouwens steeds meer, het is rond een uur of 11 en SF begint te leven.

We struinen weer verder en gaan lekker in het zonnetje zitten in het park. Iemand speelt daar live muziek en het sfeertje is heerlijk. We zijn nog steeds erg moe, maar krijgen hier toch wel weer energie van. We lunchen uitgebreid. Dat wil zeggen, we wilden gewoon een lunch hebben, maar de porties hier zijn toch wel wat groter dan we gewend zijn. Bas heeft gekozen voor een steak met spiegel ei en ik voor een omelet met bacon, worstjes en cheese. Het smaakt verrukkelijk. Tegen de klok van 1 bel ik naar het hotel. Een zielige stem van mij dat we hier al staan met onze bagage die we niet kwijt kunnen zorgt ervoor dat we twee uur eerder kunnen inchecken. We nemen uitgebreid afscheid van "onze" Van en met een taxi gaan we er vandoor.

Het hotel (Union Square Plaza Hotel) ligt lekker centraal in het centrum. De kamers zijn prima, de badkamer ook. Geen klagen van ons dus. We leveren onze bagage af en gaan er meteen weer vandoor. Rondje Union Square leert ons dat het hier bestaat uit keidure winkels en een mix van allerlei toeristen die zich suf kopen. Wij lachen in ons vuistje, bij de outlets heb je het zelfde maar voor veel minder geld. Gnagnagna. We kopen tickets voor 2 dagen voor de hop-on-hop-off bus en krijgen de trip van vandaag kado omdat ze geen tickets meer hebben. Mazzeltje dus.

Bas en ik besluiten eerst het hele rondje te doen, zonder off-hoppen, dan weten we daarna precies wat we morgen wel en niet willen zien en kunnen we dan off-hoppen wanneer we willen. We zakken onderuit en genieten van de tour. We zitten bovendeks van de bus, maar pff wat is het koud zeg. We zijn dit weer heel niet meer gewend. Na de halve tour zijn we er wel klaar mee, het is veel te koud. Snel terug naar het hotel voor onze vesten en lange broeken. Eerst ploffen we doodmoe op bed, om een 2 uurtjes later toch weer erop uit te trekken. We willen nog zoveel zien. We maken een wandeling, het is overal vrij stil. Nadat we de buurt een beetje verkent hebben en we in de kroeg nog een biertje en strawberry daquarie hebben gedronken, gaan we terug naar het hotel.

Doodmoe zijn we. Een paar uur later maak ik Bas wakker om te zeggen dat hij zich uit moet kleden en onder de dekens moet kruipen. Ik doe hetzelfde.

Nighty night
Liefs Lissy en Bas

ma buiting.

Toch nog even reageren, ook al hebben we al veel verhalen uit jullie mond gehoord.
Het is en blijft geweldig wat jullie allemaal hebben meegemaakt.Wat zullen wij deze verhalen en foto's missen. Liefs pa en ma.

Alice

Ik moet nog even wat bijlezen... vandaag teruggekomen uit Frankrijk :-)