Bas-Lissy.reismee.nl

Viva Las Vegas

Dag 21

De wekker staat op half 8 en aangezien we vannacht met de deur van de Van open hebben geslapen, is het uitzicht meteen weer goed. We worden dus ontspannen wakker. We drinken koffie, ruimen op en gaan nog ff lekker douchen met de gratis muntjes van Blackhawk. Ik wil nog ff mijn pony knippen maar het blijkt met een nagelschaartje nog best een lastige klus. De eerste de beste die dus vanaf nu commentaar op mijn te korte en scheve pony geeft word verwijderd uit de mailinglist. (grapje) Ik meldt nog ff aan iemand dat de buren een fontein hadden en binnen vijf minuten staat iemand dat alweer te repareren. Tegen 11 uur verlaten we ons paradijsje en trekken we richting Las Vegas.

Zodra we in de buurt van Nevada zijn, staan overal al grote billboarden met reclame van casino's en dat gewoon midden in de woestijn. De temperatuur loopt als snel op naar de 44 graden, het uitzicht is woestijn.

Alles dor en met cactussen en soms een pluimpje groen. Amazing weer. We ontbijten/lunchen in Moapi Valley, parkeren de auto en openen de deur. OMG, dit is ff heel apart zeg. Alsof er een föhn op je gericht word en dan wel op het hoogste hete standje. En dat dan echt zonder overdrijven. Het aparte is wel dat we hier beter tegen kunnen dan gisteren de 37 graden. Komt misschien ook doordat je hier heel niet merkt dat je zweet. Je zweet echt wel, maar de hitte zorgt er voor dat je zweet direct weer verdampt en dus merk je daar weinig van. Veel drinken is wel een vereiste. Buiten een sigaretje roken kan prima. Wel voel je direct, echt direct, je benen verbranden. Het prikt, bijt en brandt.

Het sigaretje word een vluggertje en dan snel de Van weer in. De iphone heeft gedurende het sigaretje gewoon in de houder van het raam gestaan, met als resultaat dat hij de melding geeft: temperatuur te hoog. Ook de iphone van Bas vind dit dus net iets té. Met zijn drieën in de airco zijn we zo weer op de juiste temperatuur. Nog 1.30 uur naar Las Vegas. Weer eenmaal op Hwy 15 zien we een bord met smoke shop tax free. We gaan een kijkje nemen. Yup, ook hier weer spotgoedkoop. Ook verkopen ze hier vuurwerk en niet zo weinig ook. Niet keurig in veilige opslag, welnee, gewoon meters hoog stapelen. En dan als voorbode van Las Vegas: ze hebben achterin een extra gokruimte met allemaal flitsende gokkasten.

Nog voor dat we Las Vegas in rijden, zien we op een afstand "ons" hotel al overal boven uit steken. Het Stratosphere!

Bas vond het een gaaf hotel en wilde graag van een enorme hoogte de strip kunnen overzien. We wandelen naar binnen en worden meteen overweldigt door een mega groot casino, met de airco knoerthoog, het feit dat overal gerookt mag worden en een overschot aan flitsende lampjes. Als we willen inchecken blijkt er iets mis gegaan te zijn. De reservering is niet door gekomen. Bas blijkt inmiddels twee mailtjes gehad te hebben over de reservering, maar ja, in de woestijn is het ontvangst nu eenmaal niet het je van het. We zetten recht wat er mis was en krijgen onze kamer sleutel. Pfff das wel even andere koek dan onze cute Van. We nemen een heerlijk frisse douche en gaan de strip bekijken. Op aanraden nemen we de shuttle, maar na 10 minuten ben ik die al zat. Zo zie ik toch geen moer? We besluiten gewoon de strip te voet te doen en als het te warm is moeten we gewoon op tijd de winkels ingaan of het terras op schieten. En zo kwam het dat we her en der heerlijke Strawberry Daquari's en Jäger Boms moesten nemen en dat we bij het Hard Rock Café niet alleen een T-shirt voor Bas scoorden, maar ook een mega lekker hapje eten.

Dit eten was trouwens een "starter" (voorgerecht dus) en meer dan genoeg voor ons beide als hele maaltijd. Is trouwens pas de eerste keer dat we het echt te veel vonden. We zullen van nature wel enorme schransbakken zijn.

De strip was super leuk. Al die mega grote hotels, mega grote reclame zooi, al die mega grote winkels met mega grote namen, al die mega grote shows en die mega mensenmassa op straat.
7 uur later komen we helemaal uitgeteld weer op onze kamer. De zon is allang vertrokken en dus zweten we ons suf, dat we net zo snel weer met drank aanvulden. We ploften op bed en bleven liggen tot de airco ons weer op temperatuur had gebracht. 3 kwartier later waren we klaar om de tower eens te bekijken. Oh My, wat is dat een mooi gezicht zeg. We maken foto's en genieten van het uitzicht. Hierna duiken we toch nog even het casino in. We gokken wat, maar gaan uiteindelijk met maar 58$ winst naar huis. Net niet genoeg om onze baan thuis op te zeggen. Als we op onze kamer aankomen is het inmiddels 2 uur in de nacht. Echt helemaal kapot vallen we binnen 2 tellen in slaap.

Sweet Dreams vanuit Vegas
Lissy & Bas

Alice

Haha... scharansbakken? Dat heb ik echt nog geen 1 keer gedacht bij het zien van jullie voedselfoto's :-))
Slaap lekker sissie en Bassie! En blijf vooral genieten! XX

Alice

Haal je die a teveel zelf even uit die scharansbakken? ;)

Nanda

Tja dat is net niet genoeg om daar te blijven.. maar jeetje 44C dat is niet voor te stellen zeg...*plaatsvervangende hitteaanval* .. Nou wij klagen hier vandaag niet 2-8-2011 het is nu 18.20 en nog 28.6C op de thermometer..
Hebben we samen lekker weer... *een dagje dan*

pa en ma buiting.

Wat een hitte!!!! Pa griezelt er al van.
Op dit moment hebben we hier best fijn weer, ong. 27 graden. Morgen nog 26 ,maar met "alweer" regen. Geniet daar dus nog maar lekker , van het weer en van de hele rattaplan. Liefs en een knuffel.

wen

vegas rocks.... en kik dat jullie op de strip hebben geslapen..