Bas-Lissy.reismee.nl

Ziplinen

Dag 16

En wederom tegen de klok van 8 wakker. Direct de tuin in met koffie. Mieke heeft voor ontbijt scrambled eggs, ontbijt sausages en toast gemaakt. Dat krijg ik dan net weer ff niet weg op dit vroege tijdstip, maar Bas laat het zich prima smaken. De rest van de ochtend word besteed aan teuten, kletsen en niks doen. Zo lekker dat je ff geen uitcheck tijd hebt. Dit hotel is dan ook the best! Zelfs de was werd gedaan en je krijgt het terug terwijl het allemaal nog steeds dezelfde maat heeft. Mooi toch? Kom je dus ooit in Canon City dan moet je echt hier naar toe gaan. (Mieke mooie reclame of wat? Nog ff en je kan je daytime job quitten. Hahaha).

Tegen het middag uur gaan Bas en ik er op uit om naar wat prijzen te informeren. Inmiddels heb ik schoorvoetend toe gegeven dat het idd niet verstandig is om nu te gaan raften. Ik kan het risico niet lopen dat ik mijn vakantie plat liggend moet afmaken. Was ik tuis geweest dan had ik dat risico wel genomen.

We kiezen nu voor de Zipline. (http://www.royalgorgeziplinetours.com/ ) en aangezien we daar pas om 5.30 pm terecht kunnen gaan we eerst nog ff rondrijden. Als eerste besluiten we de drive thru ATM maar eens te proberen. Echt grappig. De Amerikanen hebben een drive thru voor werkelijk alles. Toen wij Mieke daarmee confronteerden meldde zij: laatst was hij kapot, moest ik verdorie 30 mtr lopen om binnen geld te pinnen. Het kost extra tijd die ik niet heb. Goddank,bij Mieke draait het om tijd, bij de meeste om luiheid.We stoppen bij een bookstore, Bas koopt een nieuw boek en ik koop er 3 voor kiddo.

Kiddo was zo onder de indruk van de mogelijkheid dat er beren op de campground rond konden lopen dat hij voorstelde om een kettingzaag bij me te hebben. Toen ik daar een beetje moeilijk over deed zei kiddo resoluut: geef tante Mieke maar even aan de telefoon, die heeft meer verstand van beren dan jij. Nou moe!?! En zo zat Mieke een tijdje met Kiddo te dimdammen over beren en kettingzagen.Anyway, ik heb een nu dus een 3D boek gekocht (ja met het brilletje erbij) van gevaarlijk wildlife dieren. Denk dat hij dat wel cool vind.

Aangezien het eten dus erg laat gaat worden door de Zipline besluiten we iets te halen bij Sonic en eigenlijk maar om 1 reden. Sonic is zo een hamburger tent, waar je je bestelling doet vanuit je auto via een intercom en waarbij de bediening dan op rollerskates de bestelling komt brengen. Hoe freakin cool is dat? Dat het verder niet te eten was, deed niet ter zake.. we hadden immers onze foto’s.

Van daar uit gingen we nog even naar M&J en weer door terug naar de ziplines.

Onze guides waren Jason en Zac, twee super coole gasten waarmee we heel wat afgelachen hebben.

Uiteraard krijg je eerst een soort van grond training. Buiten Bas en mij hadden wij in onze groep nog een gezin van 5. Alles ging dus redelijk vlot. Tuigje om, het niet flaterend helmpje op en gaan met die banaan. 9 verschillende ziplines, die tesamen 1 mijl tellen en die zich uitstrekken boven de 14.000voet hoge toppen van de Sangre De Christo bergketen.

Adrenaline meets beauty! We bereiken snelheden van 45 mph , niet echt een slakkengangetje zeg maar. Eerst nog wat onwennig en voorzichtig. Maar al snel hadden we de smaak te pakken. Zippen met 1 handje of gewoon zonder handjes.

Met de benen opgetrokken ging je nog veel sneller en dat wilden we en deden we dus. Lekker achterover bungelend en genietend van het uitzicht, vlogen we daar als vogeltjes boven de boomtoppen. De 5 koppige familie vond het allemaal maar eng, dus Zac en Jason hadden wel schik met ons en wij met hun. De laatste zipline is maar liefst 1000voet lang en is een dubbele. Dus je kan met zijn tweeën naast elkaar zippen en racen. En dat deden we. Had ik aanvankelijk een vliegende start, kon ik mijn tempo niet volhouden en haalde Bas (in indianen taal vertaald naar: flying eagle) mij op het laatste moment toch nog in. De winnaar mocht op bier trakteren en zo geschiedde.

Met een heerlijk gevoel gingen we weer terug naar M&J. Mieke had weer eens een superlekker maaltje gemaakt. Mexicaans deze keer: ik geloof dat het fajita’s heette. Het ging er in elk geval in als zoete koek. Brianna was er ook weer. M&J gingen op tijd naar bed ivm werk de volgende morgen, wij bleven tot in de late uurtjes in de tuin hangen met Brianna.

Morgen verlaten we het mooie en gezellige Canon City weer.

Have a nice night and sweet dreams.

Liefs Lissy en Bas

Reacties

Reacties

Roxxy

Oeeehh wat stoer zeg, ik zou het niet durven denk ik! :D Ik vind het grappig om te lezen wat voor een gekke dingen ze allemaal doen daar.. drive thru atm's en eten brengen op rolschaatsen, ik lig gewoon dubbel hier!

Geniet van jullie vakantie!! Maar dat komt volgens mij wel goed ;)

Alice

Dit moet het beloofde avontuur zijn geweest... zo hé, echt wel dapper! Ik doe het je niet na! #trotsopjullie :-)
Wat heerlijk dat jullie die dagen zo kunnen combineren met oom en tante, bijkletsen en de leuke dingen in de omgeving meemaken... ben maar gestopt met jaloers te worden na elk blog... ik gun het jullie van harte! Dikke knuf voor de whole family en Bassie natuurlijk! XX

Nan *Buufnanda*

Heel heel heel gaaf.. man wat doen jullie veel... wat een waanzinnige dingen... going to make some great memories om op te teren straks... echt super!! Ennu idd super de luxe om je was te laten doen, ontbijtje te krijgen.... diner .. beetje chillen.. life is good volgens mij!

Anne

Hé Sis,

Moest weer even bij lezen, was niet echt een computer week voor mij.
Jeetje wat heb ik veel gemist en wat hebben jullie weer veel meegemaakt. wat leuk dat je nu bij tante mieke en oom jerry bent daar wordt je vast verwent!! stoer van het ziplinen maar wat ik stoerder van je vind is dat je gewoon dat pokken eind in de rocky mountens hebt gehiked..TOP Wat een verhaal van de beren waarschuwing al vind ik giftige spinnen toch nog steeds het engst brrrr. ga zo de foto's voor de tweede keer bekijken korte broek en laarzen... dat verdient een reactie!

kus van je zus x

ma buiting.

Nou ik ben blij dat ik niet door de lucht hoef te vliegen aan een draadje. Poehhh wat eng. Volgens mij hebben jullie er wel van genoten. Geweldig en dan nog die verwennerij bij oom en tante. Het kan niet op. Het is jullie gegund. Geniet nog maar lekker van alles wat jullie nog gaan meemaken. Knuffel

Dennis&Riel

Leuk, leuk, leuk, gaaf, stoer, gezellig, helemaal top!!! Ook heb je weer leuke, maar ook mooie foto's gemaakt. Heerlijk dat je regelmatig contact met kiddo hebt :-)
En btw bedankt nog, je hebt het weer retour van me X
Knufs vanuit het prachtige Almeloooooooooo

Erik *Calibroman*

Geweldige blog weer Lissy! En de foto's zijn ook super! Geniet lekker door daar he, wij blijven lekker jaloers je verhalen lezen!!! LOL

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!