Bas-Lissy.reismee.nl

Haute Cuisine en een 96 dollar Motel

Dag 12

8 Uur op. Meteen al 29 graden. We zwemmen onze Van uit. Bleh! Maar buiten in de vroege ochtend je koffie drinken met deze temperatur is dan wel weer prettig. Tegen de klok van 11 trappen we af. Doel is de Grand Canyon bij de South rim en de Watch tower at Desert view, dit is eveneens de Grand Canyon. Even een kleine pitstop in Wiliams om een koelkast magneetje te scoren. Al vanaf dag 1 ben ik begonnen om van elke stadje/dorpje of wat dan ook, waar we geweest zijn (niet waar we alleen maar gereden hebben) een magneetje met de naam ervan te sparen. De temperatuur loopt erg snel op. Echt bizar hoe hoog die hier zijn. We kopen nog even snel een ruitenwisser. We kunnen spullen voor de Van declareren bij de rental company " Escape " maar ook nu is de prijs weer belachelijk laag (4,50$) dus dat gaan we maar niet doen.

Voordat we in de Grand Canyon zijn, besluiten we nog even lekker luxe te lunchen. We genieten van de verfijnde smaak van gegrilde grotchampignons, het contrast met Swiss Cheese en het tongstrelende Angus rund. Dit alles afgemaakt met een haute cuisine sausje op een luchtig vers gebakken broodje, bezaaid met sesamzaadjes.

Dit alles staat ook wel bekend als de Angus burger van Mac Donalds. Denk hier een Wildberry Smoothie, large Coca cola en een Moccha coffee bij en je hebt de perfecte lunch om een hele dag in de Grand Canyon te wandelen zonder trek.

De Grand Canyon was weer prachtig. Dezelfde Canyon, dezelfde schoonheid, maar toch een heel ander uitzicht vanaf deze plek. De rotsen zijn hier nóg roder en je hebt een beter zicht op de Colorado River, die in tegenstelling tot de eerste keer, nu groen en blauw was. De temperatuur was weer heftig (39 graden) en ondanks vele insmeer acties, zijn Bas zijn boven armen van de week al verbrand en mijn schouderbladen vandaag. Dat word dus vervellen.

We rijden langs de Canyon naar Desert View voor een uitkijkje vanaf de Watch Tower. Ook hier weer net zo adembenemend. Aangezien we morgen in Mesa Verde ( Volgens Ozzy Osborne-look alike- overbuurman uit te spreken als: Miesa Verdie en dan met zo een funny accent) moeten zijn voor onze date met Auntie Mieke en Uncle Jerry, kunnen we het ons niet permitteren om in de buurt van Grand Canyon Village te overnachten.

We rijden dus weer tot in de late uurtjes door en eindigen in een Motel in de Tsegi Vally, net 10 miles voor Kayenta. Nog verder rijden zou echt nacht werk worden en dat willen we niet. In en rondom Kayenta zijn maar drie motels en geen campgrounds. Voor het luttele bedrag van 96$, wat zeker 90$ te duur is voor wat we krijgen, krijgen we de sleutel van onze kamer in Anasazi Motel. 1 Grote bak ellende. Waarom we een sleutel krijgen weet ik niet, de deur kon namelijk niet op slot aan de buitenkant. Schuif ik 1 gordijn open, dondert het halve gordijn eraf. Pfff heb ik weer. Om over het trieste uitzicht, wat zeg ik? Uitzicht? Om over het trieste aanblik op een anderen barak, op anderhalve meter afstand maar te zwijgen.

Ik trek een ander gordijn dicht en ook die trek ik naar zijn grootje. De vloer in de badkamer is vies en de vloerbedekking plakt.

Hier willen we echt niet te lang blijven en we besluiten om er het beste van te maken. We halen alles van waarde uit de Van, trekken een zak chips open met een dipsausje erbij en beslissen dat we om 5 uur op staan om te gaan rijden en de sunrise ergens te zien. Goed plan. Om half 1 gaat het licht uit. Ik lig met mij kleren half aan in bed, Bas is reeds in dromenland.

Geen internet via telefoon of WIFI, dus geen blog uppen.
Toedels.
Liefs Lissy en Bas

ma buiting

Toch even laten weten dat we dit gelezen hebben. Weer een hele andere ervaring. Maar ook dit moet je meemaken. Tot de volgende blog. We blijven het geweldig vinden, hebben het gevoel dat we echt met jullie meereizen. liefs en een knuffel. pa en ma b.

Ma Hulst

ach ja dat gebeurd 1 keer per reis
jullie gingen gelukkig niet door de badkamervloer
maar het bed was schoon en de airco deed het dat was het belangrijkste
toch heb medelijden met je (hitte)
maar troost je hier is is het ook niet alles
joey is vandaag hier zoen voor jullie Pa en Ma Hulst

Joey

Hee ma,

Natuurlijk heb jij het geluk samen met Bas om het beste motel/hotel uit te zoeken wat je kan vinden.

Waarom neem je genoegen met je super hippe Van?
Daar heb je toch ook een bed in!?

Nouja hier in Nederland is het weer niet zo heel goed.
Ik ga vanavond wat biertjes drinken in Nijmegen op de laatste dag van de zomerfeesten.
Maandag ga ik naar Spanje toe, daar is het weer gelukkig een stuk beter.
hangt zo ongeveer tussen de 29/31 graden.

VANDAAG EINDELIJK WELVERDIEND VAKANTIE!! *YEAAAAH*

Nouja groetjes van mij en opa en oma, ik ga zo LEKKER rijst eten!

xx

Alice

Beetje late reactie, maar 2x dode accu tijdens de 4-daagse feestjes, nu weer thuis dus even bij gelezen... wat een drama jullie slaapplek! Ben nu al benieuwd naar volgende verhaal! XX

Nan

Oh ik loop gelukkig maar 2 blogs achter... 4 daagse achter de kiezen *niet lopen natuurlijk* gewerkt gisteren movie 3D .. lijk wel uithuizig.
Vandaag hebben wij hier subtropische regenbuien...rofl klinkt leuker dan te vertellen dat het hier met bakken uit de lucht komt, het maar 11C is en het onwijs waait.

Yuk zeg dat hotel/motel/slaap gebeuren .. en dat men er dan zoveel geld voor vraagt... schaamteloos...:)

Jaaa heel goed die magneetjes je weet hoe leuk dat is !!! Kun je straks thuis de route op je koelkast hangen...*nice*

petra_tjuh

Jammer van dat motel pffff