Bas-Lissy.reismee.nl

Van dor en bruin naar hoog en groen!

Dag 8

Redelijk goed geslapen en erg blij dat we airco hadden. Zonder dat hadden we geen oog dicht gedaan en waren we zwemmend het bed uitgekomen. Vannacht heb ik nog heel even buiten gezeten op de trap van het motel. Mega warm en heel bijzonder. De stilte, de hitte, al die grote motel reclame billboards met van die gekleurde teksten, de sereniteit. Werkelijk of je op de set van een Amerikaanse film bent. Echt zo bijzonder.

Als ik Wakker word, zit Bas buiten op de grond met zijn rug tegen de muur van onze motelkamer, een boek te lezen. Heerlijk toch?
We kleden ons aan, skypen met kiddo en Joyce, dan gaan we opzoek naar ontbijt.
We strandden bij Juicy Lucy's , ze hebben een award gekregen als beste café/diner langs de route 66. Ik neem chocolat chip pancakes, dikke pannenkoeken gevuld met chocolade (yummie) en Bas word wild van de eggs Benedict, halve muffins met ei erop en iets met aardappelsliertjes erbij. Men, wat is dit een tof ontbijtje zeg. Neem een Amerikaanse diner uit een film in gedachten en je weet precies hoe wij zaten.

We gaan verder op de Freeway 40 East. Doel van vandaag is Flagstaff. Het is echt vreselijk heet.We verlaten California en rijden door de woestijn, Arizona in. Het is 42 graden, zo heet heb ik het nog nooit gehad. De zon verbrand letterlijk je huid. Je voelt het gloeien, bijten en droogtrekken. Er word dan ook flink gesmeerd met factor 30, want dit is ons sneue huidje niet gewend. Als we de Van ergens parkeren, doet uiteraard de airco het niet, onze koelkast kan het niet aan, alles is gewoon warm erin, potjes met crème of iets dergelijks, is allemaal vloeibaar, de leuningen en het stuur zijn niet meer aan te raken. Het is echt HEET!

Opeens spot Bas een bord met Lake Havasu er op. Huh? Wat? Lake? Als in water? Als in verkoeling? We schieten direct zonder te twijfelen de Freeway af en gaan naar het meer toe. Even omkleden in een park toilet en meteen het strand op. Kanonne wat is dat zand heet zeg. Niemand loopt hier op blote kakkies op het zand, dat is niet te doen. We gooien onze handdoeken neer en plonsen direct in het water. Normaal moet je rustig door komen en ff wennen, maar dit meer is zo vreselijk lekker van temperatuur dat dat heel niet nodig is. Logisch ook als het hier altijd zo heet is. Het is heel apart om uit het water te komen en letterlijk binnen 5 minuten je haren weer helemaal droog te hebben.

Het model laat dan wel te wensen over, maar daar hebben we onze petjes voor. Na een paar uurtjes genieten, laten we Lake Havasu voor wat het is. TomTom zegt dat het nog 3 uurtjes rijden is naar Flagstaff. Gelukkig hebben we airco in de Van. Zometeen eerst maar weer even zoeken naar een campground voor vanavond. Bij onze next smokingstop, type ik "campground Flagstaff" in op google, we krijgen een leuk lijstje. Ik bel de eerste en direct raak. Vanavond staan we op Woody Mountain Campground & RV park.

Het is verbazend hoe snel de temperatuur zakt, hadden we net nog 42graden zitten we nu op 25graden. De scenary is veranderd van dor en bruin naar bergen en veel groen. Al die veranderingen zijn zo mooi en elke scene heeft zijn eigen charme. Als we bij de campground aankomen worden we verwelkomt door een mijnheer die op een segway, zo een gek stepje met twee banden en een stuur, staat te zwaaien en in zijn andere hand heeft hij een glas wijn. We gaan het hier leuk vinden, dat weten we nu al.
We hebben gereserveerd voor 1 nachtje.
Naast ons staan Brazilianen en we raken aan de praat. Maar liefst 5 maanden zijn zij aan het touren, van Brazilië naar Argentinië en vandaar via vuureiland naar Alaska en dat met een stoere Jeep met een tent op het dak. Echt zo mega vet. We wisselen kaartjes uit van onze traveljournals. Daarna ontmoeten we Casey, een leuke jonge dame die op onze gepainte Van afkwam omdat ze die herkende vanuit New Zeeland. Ze blijft tot laat bij ons hangen en het was super gezellie. Bas maakt tussen door een dinertje klaar. Steak gevuld met spinazie en pecorino cheese, een lekkere ceasar salade ernaast. Het is hier zo leuk dat we besluiten hier 2 nachtjes te blijven. Morgen lassen we een dag met "weinig doen" in. Misschien even naar het Swapcenter en ff Flagstaff zelf in, daarna lekker bij de Van hangen.

Voor nu zijn we zo gaar van deze hete dag dat bloggen word over geslagen en we rond de klok van half 1 gaan slapen.

See yah around mates!
Lissy en Bas.

Alice

Morgen voor het eerst een met een boek bij de camper? HAHA, daar hadden we het van te voren over, zijn nog maar weinig van die momenten geweest volgens mij! XX

Mar

Net met veel plezier de blogs zitten lezen. Fijn te lezen dat jullie zo genieten!!

ga vooral lekker zo door...
xxx

ma buiting.

42 graden, wat een ervaring moet dat geweest zijn. liefs en heel veel groetjes.

Arie Boom

Weer heerlijk om te lezen. Het gaat zo lekker ongedwongen liijkt het (en dat zal ook wel) Bordje 'lake'hup de weg af en zwemmen. Eén nachtje Campsite wordt 2 nachtjes. Gewoon doen en genieten. Jullie doen het goed, ga zo door!!
ut_esculaapje

petra_tjuh

heerlijk om te lezen hoe gezellie jullie het ook hebben...ik ga snel door met de volgende blog