Bas-Lissy.reismee.nl

Tanger Outlet, Mojave Dessert, Needles.

Dag 7

8 uur wakker en zoals we al verwacht hadden, met veel zon. Vannacht hadden we al gezien dat de lucht kraakhelder was en dat de mist mooi bij de bergen blijft hangen. Dit zorgt weer voor spraakmakende plaatjes.

Direct rennen naar the office voor de sleutel van de wc. Helaas. Niemand daar. Later nog eens proberen en nog eens en nog eens. Toen maar gaan bellen, met veel excuses kwam er direct een Host naar de campgroud gereden. Gosh, wat een opluchting zeg. De struikjes in met daglicht is toch weer heel anders hoor.
Ik met een lekker bakkie aan het bloggen en Bas met een bakkie leut lekker in de zon aan het lezen. Life is good!!!

We zijn al aardig aan het inburgeren. Spontaan begon ik tegen Bas al in het Engels te praten. Nog ff en ik ga in Nederland op Obama stemmen.
Via whatsapp krijg ik van mijn oudste zoon foto's binnen van exclusieve Nike Air Max modellen. Of wij daar ff naar willen kijken en de prijs willen doorgeven. Tuurlijk, dat doen we. Handig hoor al die luxe. Zover weg maar toch zo dichtbij.

Onze afwisseling van de wacht is er, spot 24 moet leeg voor de volgende mensen. Hoewel deze camping bere saai was, was deze camoing wel lekker goedkoop (34$) en hij had de netste badkamer met de meeste ruimte (niet dat douchen nu eens vlekkeloos verliep) en een prachtig uitzicht.
Onze afwisseling vraagt waar we vandaan komen, als wij "the netherlands" zeggen, zegt ze dat ze dat niet horen kan omdat we zo goed engels kunnen incl accent. Lachen, ben er best trots op. Zij kwamen overigens uit Needles gereden, daar waar wij vandaag naar toe willen. Ze meldt terloops dat het er bloedheet is en dat er bijna niks in het stadje is. Mhm dat beloofd wat. Bas houdt wel van die hitte, maar ik totaal niet. Ik heb gelukkig de nodige middelstjes uit Nld mee tegen mijn zonneallergie.

We rijden inmiddels weer hoog de bergen in, onze oren ploppen om de 2 min open en weer dicht. De omgeving is veranderd van mooie kuststroken naar bruine bergen met groene struikjes, rotsen en af en toe dode bomen.

We willen nog even stoppen om te tanken en vanaf de weg zie ik een groot bord met Tanger erop. Ik kon me niet meer herinneren wat het precies was, maar ik had het alweer eerder gezien in de Oprah show. Toch een redelijk educatieve show als je het goed bekijkt.

Oh My God, het is geen Market store maar een loei grote outlet store center. We kijken beide heel blij, maar voordat we ook maar iets ondernemen gaan we eerst even ergens een camping reserveren. Op advies van onze aflossers van vanmorgen, kiezen we er 1 in Needles. De dame die ik aan de lijn krijg heeft nog wel een plekje zegt ze, maar tevens vraagt ze wat voor Van wij hebben, ik zeg een GMC Van en ze vraagt: je hebt toch wel airco he? Uhm.. ja als de Van rijdt wel ja. Vervolgens zegt ze: honey, you are welcome here, but without airco you cant sleep. We have a temperture from 90Fht in the night. Ieuw, das heet. Ze adviseerd ons een motel in de buurt, kosten zijn 38$ tegen 34$ van de camping. Tja, dan doen we dat natuurlijk. Zo gezegt, zo gedaan. Mooi op tijd gereserveerd.

Goed, nu maar eens rondkijken wat hier allemaal is. Het is inmiddels bloedje heet geworden, de zon brand op onze huid. Dan zien we ineens allemaal dikke merken aan de gevels van de stores hangen. Oh, uh.. dat trekt onze portomonee niet hoor. We willen alleen ff kijken voor de fun. Eenmaal binnen valt onze mond open tot op de knieen, de prijzen zijn belachelijk laag. En dat vinden niet alleen wij, maar hele kuddes Japanners vinden dat ook. In grote drommen wurmen zij zich naar binnen om vervolgens helemaal bepakt weer naar buiten te tuimelen. Tssk, raar volk zeg.
Terwijl wij weer naar buiten gaan zie ik boven aan het plafond van de overdekte stoep allemaal kleine pijpjes rook uit komt. Tenminste, dat dacht ik. Helemaal fout. Bas legt uit dat het een vernevelings systeem is voor het winkelend publiek dat hier loopt in de hitte. En geloof me, het is heerlijk om in die hitte een zachte waas van piepkleine waterdruppeltjes op je huid te krijgen, die direct weer droog is door de warmte. Wel minder prettig voor diegene die een uur voor de spiegel heeft gestaan met een stijltang. Alles springt spontaan weer terug in de krul. Bas en ik slenteren elke winkel in en uit en blijven ons verbazen over de mega lage prijzen. Zo komen we oa bij Guess, Gap, Ralph Lauren, Timberland, Wilsons Leather, Quicksilver en Tommy Hillfigger.

Met een buiten temperatuur van 40 graden, hebben wij twee winterjassen staan passen en ook gekocht. Echt twee mega gave jassen. Verder scoort Bas nog wat kleding en ik oa sandalen (had nog niet genoeg schoenen) een portomonee die zo lelijk en kitsch is dat ie super gaaf is en nog wat spul.
We lunchen bij een foodcourt, ik eet brocoli cheese soup (kanonne lekker), Bas neem een Jumbo hotdog chicago style, verder een cola en cappucinno. Als we klaar zijn heb ik mijn cappucino nog niet op en besluit deze in de auto te zetten. Tenslotte drink ik ook gewoon koude koffie. Ruim 2 uur later komen we terug en raadt eens wat? De cappucino was nog net zo heet als toen ik hem erin zette. Dat geeft wel aan hoe heet het hier is.

Nog 1 keert voltanken en dan verder de Mojave Dessert door. Bij het tankstation wilde ik voor Bas een lekkernij kopen. Hij had ineens geen trek. Ik heb de krekels in bacon cheese dus maar weer terug gelegd. *YUK*
And off we go, heading for Needles, nog maar 117 mile te gaan. Makkie!

Tijdje later maken we een pitstop om te roken bij een historisch route 66 café. Ook staan er een stuk of 7 trucks geparkeerd. Als je dan aan de chauffeurs vraagt of je er een foto van mag maken, zijn ze mega trots en mag het altijd. En zo maakte ik foto's van de trucks terwijl een ander aan ons vraagt of ze foto's mag maken van onze Van. Nee dus! Grapje, tuurlijk mag dat!

Eenmaal in Needles aan gekomen besluit Bas dat er niet gekookt gaat worden maar dat we lekker gaan uit eten. Ik ben vóór! We eten in de Wagon Wheel en nemen beide een Sirloin Steak, tezamen met gepofte aardappel, frietjes, texas toast en lekkere sausen. We toosten met corona en raspberry juice. Helemaal toppie.
En door naar ons motelletje. Een redelijke kamer, goede badkamer, tv, magnetron, koelkast, snelle internet verbinding en the best for last...AIRCO.

Lezen, bloggen en de oogjes dichtdoen.

Tot de volgende keer..
Liefs Lissy en Bas

Reacties

Reacties

Nanda

Told you.. de prijzen zijn niet te vergelijken..... gave merken die je tenminste kan betalen.. dan ga je hier in NL toch geen *heul veul geld* voor neertellen... tss..

OMG het is wel erg heet bij jullie, kan je een beetje wennen aan die hitte??

Petra_tjuh

ik wou dat ik me opgerold in jullie backpack had mee gesmokkeld :P hihi ik vind het zoooo te gek!
Geniet ze verderrsss xxx

Dennis&Mariel

Wauw, dit was weer een hele belevenis.... *tot morgen, tot de volgende blog* ;-)

Ma

volgens mij zitten jullie ook vlak bij Seligman aan de oude route 66
raar plaatsje helemaal gewijd aan ROUTE 66

zoen

ma buiting.

Wat een hitte. Dan hier in Holland. Bijna Herfst. Geniet ervan !!!!!!! Geweldig om te lezen wat jullie meemaken.
Liefs en een knuffel Pa en ma.

karin

Ben helemaal niet jaloers hoor, leuk om jullie verhalen te lezen.

XXX ka.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!