Bas-Lissy.reismee.nl

Maneschijn en hij die wijs is gaan naar de Universal Studio's

Dag 6

Half 10! Goedemorgen vanuit de USA gewenst door mij (maneschijn) en Bas (hij die wijs is).
Sta ik vannacht nog ff sneeky buiten een sigaretje te roken, in topje en onderbroekje (de rest van de campground slaapt toch...dacht ik), wandelen er twee dames langs. Zegt de één tegen de ander: Did you see that Van right there? Zegt de ander: Yeah i did, heard there are two hippies in it. Nou ja zeg !?! En dan sta ik hier in mijn ondergoed, snel sloop ik, strak met mijn rug tegen de Van gedrukt, sluipstapje voor sluipstapje, zonder te ademen, naar de achterkant. De dames bekijken de Van nog eens goed en ik jaag ze in gedachten met lelijke woorden weg.
Smorgens vertel ik dit tegen Bas, hij moet lachen en besluit mij vanaf nu, Maneschijn te noemen. Bas noem ik: hij die wijs is. Dat is namelijk makkelijk aan te passen in: hij die niet wijs is.
Vanmorgen maakt Bas een all American breakfest, pancakes met maple sirup. We praten nog na over de ontmoeting met onze bijzondere overbuurman William. De rest van de ochtend word gevuld met douchen (ik durf bijna niet te zeggen dat het weer mis ging en doe dat dus ook niet), blog uppen en ff skypen met Joyce. William komt nog ff langs, we zeggen goodbye en gaan op weg naar Universal Studio's.

Zonder problemen kwamen we aan. Kicken hoor. Het zag er allemaal erg groots uit.
Goed.. wat zullen we als eerste gaan doen, we kiezen voor house of horrors. Het is allemaal nep, dus no worries.
Tsssk.. we zijn nog geen twee tellen binnen of ik vlieg direct bij Bas in zijn nek. Zijn er allemaal van die echte medewerkers die verkleed zijn enzo. Vreselijk scarry dus. Vastgeklemd aan Bas schuifelen we door, wensend dat het snel voor bij is. Niet dus. Bleh.

Het allerleukste vonden we de "effecten Show" waarin men liet zien hoe bepaald gezichtsbedrog word toegepast bij films. Zowel de oldfashion way en de nieuwe digital way. Erg interessant om te zien. Ook de Studio Tour was super cool. In een treintje kregen we een kijkje bij de studio's. We kwamen de setting tegen van bekende films of shows. Bijv de huizen van "desperate housewifes" maar ook de auto's van "fast en furious en "back to the future". En dan noem ik er hier maar twee op. Ook zagen we nu hoe vreselijk nep sommige dingen zijn en hoe echt ze dan overkomen op film. Met het treintje reden we op eens een tunnel in, moesten een 3D bril op en kregen de schrik van ons leven, toen we werden aangevallen door dinosaurussen en uiteindelijk werden gered door Mega King Kong. De trein is dan motion gestuurd, dwz, je word alle kanten opgeslingerd om alles nog echter te laten voelen. Bij bijv het rondspetteren van bloed, krijg je echte waterdruppels naar je toe geslingerd. Dat maakt het allemaal heel spannend. Echt een waanzinnige belevenis.
Ook gingen we naar de 3D film van Shrek. Superleuk om dat mee te maken, behalve dat ene momentje waarbij er tarantulas naar je toe geslingerd word en je daadwerkelijk iets over je voeten heen voelt lopen. Ik zat binnen 0,0001 sec strak tegen het plafond (ook een knappe prestatie)
We hebben heerlijk gegeten, lekker vers gebarbecuede baby spare ribs en later nog Mexicaans. Als toetje een superlekker Ben & Jerrys ijsje. Al met al weer een keileuke ervaring.

Tegen de klok van 20.30 uur reden we weg, om rond 21.00 uur tot onze schrik te ontdekken dat we nog niks gedaan hadden aan het zoeken van een campground. Rondje bellen, maar zeker niet makkelijk deze keer. Nergens zit er natuurlijk meer iemand in hun kantoortje op dit tijdstip. Uiteindelijk hebben we er 1 gevonden, met maar één klein nadeeltje: geen wc tot morgen vroeg (dat ging dmv een sleutel en die kon ze ons dus niet meer geven) . Uuuh.. uhm.. tja.. moet maar dan.
We zouden onderweg nog even stoppen om te toiletteren, maar toen we eenmaal aan het winkelen waren bij Target (gaaf die ken ik uit de Oprah show) waren we helemaal afgeleid.

Tegen 23.00 uur kwamen we in de file terecht, hoe dat nu zo laat in de avond mogelijk is, is ons een raadsel. Op elk moment van de dag is de Freeway vol. Waar gaan al deze mensen zo laat in de avond/nacht dan naar toe? #dtv
Om half 12 eindelijk op onze plek. Een vreselijk winderig en koud plekje, snel nog ff een tostie eten, twee keer sneeky de struikjes in (Net buiten het park. Kon er echt niks aan doen en het was nog scarry ook.. denk aan slangen enzo) en als een blok in slaap vallen. Bloggen zat er echt niet meer in.

See Yah Fooks..
Liefs Lissy & Bas

Ma

Zo te lezen hebben jullie andere dingen meegemaakt als wij 3 jaar geledern in universel studo's
Maar het horror house is heel bekend weet precies hoe het voelde T Mijke liep gelukkig voor mij .
waar gaat de reis nu naar toe Las Vegas??
wij genieten volop van jullie stukkie"s
Ma Pa

Alice

You go girl! Wat hebben jullie al veel meegemaakt in nog geen week... ongelooflijk! Gaaf hoor :-)

@internosje

hilarische dag dus weer , tip ! als je echt geen plekje meer kunt vinden bij Wallmart mag je ok staan !!!! groetjes Henk Have Fun !

@mnqvssr

Wat een kei leuke verhalen zeg, geweldige foto's.. het ziet er gaaf uit.

Groetjes Monique

ma Buiting.

Weer nieuwe belevenissen. We genieten elke keer weer. Hardstikke leuk.
Liefs Pa en Ma.

Dennis

Dit Begint een goeie soap te worden *biertje mee naar bed, en de foto's bekijken en het verhaal te lezen van Bas&Liss* (nu 00.01u) nighty night....

Petra_tjuh

vind het zo leuk te lezen hoe jullie het naar jullie zin hebben en genieten!! :-))) X