Bas-Lissy.reismee.nl

Zoek de Lizard en vind wat anders!

Dag 4

Half 7, het word al later, hoop dat het over een weekje toch minimaal 8 uur is.
Bas maakt koffie, ik ruim weer op. Goede taakverdeling ;-)Vandaag een bewolkte dag. Het opstaan word vergezelt met wat motregen. Trekt vast nog wel bij.

Bas vraagt of ik ook eens wil rijden. Uhm.. tuurlijk. Spannend, want in een automaat met versnelling aan het stuur had ik nog nooit gereden. Eerst maar even oefenen op de campground. Met het linker been strak onder mijn stoel weg gepropt en zo nu en dan een in de lucht graaiend rechter handje richting versnellingspook (die er dus niet is) gaan we op pad. We stoppen bij een Vista Point voor een sigaretje en her en der schieten we foto's, onder andere van een mega grote coca cola truck. JA, die moeten we zeker op de foto hebben voor lieve Junior van Dennis. Terwijl we wat rondwandelen, zie ik nog net een lizard weg schieten. Jammer, te laat voor een foto.
Ik loop de berm in om te kijken of ik er nog 1 vind voor een fotootje. Ik vind em niet, maar tot mijn stomme verbazing, loop ik spontaan een ratelslang tegen het lijf. WOW, cool zeg!

Met gepaste afstand maak ik veel foto's. Totdat hij mij vervelend vind en begint te bewegen. Ieuw, laat maar, ik heb genoeg foto's.

Hierna kleden we ons om, het word namelijk al lekker warmpjes. Had om 13.25 toch wel een beetje zon verwacht, maar ook zonder zon is de temperatuur lekker. Wat ik ook erg balen vind, is dat ik nog steeds kiddo niet heb kunnen bellen. Of het tijdstip is ongepast of ik heb geen ontvangst. Op dit moment hebben we dus wel ontvangst maar nu is het alweer half 10 in Nederland.

We hebben een pitstop in Santa Barbara gemaakt. Wederom erg indrukwekkend. Overal palmbomen en de gebouwen en huizen zijn in Spaanse stijl. Helemaal mijn ding, mooie borders aan de buitenkanten van gebouwen en huizen of hele trappen, betegelt met van die kleurrijke tegeltjes in spaanse motieven. Ook hier keken we dus onze ogen uit. Lekker geshopt in Paseo Nuevo Mall, een prachtige mall en raadt eens? Yep ze hebben ook nog eens een T-mobile winkel. Hè hè eindelijk kunnen we een telefoonkaart kopen. 50 dollar voor een maand met onbeperkt bellen binnen Amerika en onbeperkt internet. Kijk, dat is wat we moeten hebben. Naar Nederland bellen gaat dan net weer niet, dus als iemand ons bereiken wil dan moet men maar naar ons toe bellen. Goeie deal!
Lunchen doen we op de pier van Stearns Wharf, we nemen fish and chips en we moeten nageven dat de chips (frietjes) echt erg lekker was. Nog wat souvenirs gekocht en wederom een kaart voor kiddo, nu graag nog een winkel waar we de postzegels kunnen kopen. Wie kan ik hier bellen om te zeggen dat het veel handiger is als ze dat gewoon in dezelfde winkel doen als waar de kaarten te koop zijn? #dtv ;-)
Toen we terug naar de Van wilde hadden we een klein probleempje. Waar stond dat ding ook alweer geparkeerd? Geen idee, dus zochten we ons suf. Na een klein uurtje hadden we em eindelijk gevonden en dat moest gevierd worden vonden we. Hop hop, in galop naar een terrasje.

Inmiddels sloeg de klok 5 uur, het werd tijd om even een campground op te zoeken. Zo gezegd zo gedaan. Even de tomtom om advies vragen over de dichtstbijzijnde campgrounds en een waslijst aan namen met telefoonnummers werden in kaart gebracht. Bellen met onze nieuwe kaart (helemaal blij) en het was zo geregeld.
Op naar Ventura Beach RV Resort. Beetje prijzig, maar dan heb je wel het strand en palmbomen op loop afstand. Dat heeft natuurlijk ook wel wat.
Chefkok Bassie maakte vanavond lekker makkelijk tosti's klaar. Even geen vette maaltijd voor ons. We steken de fire pit aan en zitten super relaxed buiten te genieten.

Met de laptop voorzien van internet en stroom, kunnen we vanavond eindelijk weer eens uppen.
Inmiddels is Bas alweer vertrokken naar dromenland en wil ik nog een rondje wc doen. Stap ik midden in de nacht uit de Van, schrik ik me rot van de wasberen die voor me lopen. Weetje...zo nodig naar de wc hoefde ik eigenlijk niet. Stel je voor dat ik zo in mijn eentje nog een beer tegenkom of zo. *brrr*
Nog 1 blik op de laptop en ik ga lekker pitten.

Liefs Lissy en Bas.

Reacties

Reacties

Nanda

Volgens mij wel heerlijk rustig en vakantie houden met een foon zonder internation calling.

Slaap lekker darlings en weer erg leuk lezen... ben weer bij.. *zet tv aan en neemt een bakkie*

xx

Captainbas

Zo ik moest ff bij lezen hoor de laatste dagen beetje druk gehad. Maar jullie beleven genoeg zo te lezen en aan de foto's te zien.

Ik zou zeggen tot de volgende blog weer.

Alice

Je maakt wat mee in de USA! En ik lees met heel veel plezier mee :-)
Goedemorgen voor straks!
XX

wen

heerlijk om weer verder te kunnen lezen, santa barbra vond ik ook geweldig mooi, om de zelfde redenen als jij beschrijft....

liefs wen

ma buiting.

Wat maken jullie allemaal mee, je zou bijna jaloers worden. En dan zomaar een ratelslang en wasberen.
Doe je best maar.!!!!!!
Geniet maar lekker en blijf vooral schrijven Lissy, we genieten er enorm van. Hardstikke leuk om al jouw verhalen te lezen en mee te genieten.Liefs pa en ma buiting.

Mariel

Gaaf, enorm gaaf, heb er geen andere woorden voor; en jullie zijn er net .... als dat zo door gaat kun je een boek uitbrengen :-))

Mieke

Tip van mij, behalve de US Postal Service hebben ook de grote levensmiddelen winkels, postzegels te koop bij de check out. Hoe die winkels in CA heeten weet ik niet maar bij ons hier, is het Safeway, CityMarket, King Soopers, Krogers, WalMart, Target.

Ma

Mieke noemt de winkels waar je postzegels kan kopen
met de klantenkaart die ik jullie meegegeven heb kan je bij alle behalve de Wal-Mart met korting kopen
fijn het skype moment ook je vader was daar erg blij mee
alleen mijn vlees was daarna zwart want we wilde niets missen maar het was het dubbel en dwars waard
zoen Pa en Ma

Linda en Kevin

Echt super leuk om al jullie belevenissen te lezen.. Elke dag kijk ik wel even! Goed om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben! Hier in Azum is het onstuimig weer.. het waait hard en het lijkt wel herfst.. dus geniet van t zonnetje daar haha!
knuf ons

Elise

Hoi Liz,
Wat geweldig al je verhalen, meid ook ik geniet van je schrijftalent. Fijn dat je/jullie het naar je zin hebben. En wat een superleuke camper.....helemaal cool. Enjoy life en ik volg je. Dikke kus Elise

Roel

mooie verhalen weer, begin toch een beetje jaloers te worden op jullie trip!
geniet er nog van

Petra_tjuh

geweldig genoten van jullie reisverhaal ga gauw verder lezen!! :))) X

Berna en Jan

Hoi Bas en Lissy fijne vakantie,leuk om te lezen dat jullie het goed naar je zin hebben Geniet ervan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!