Bas-Lissy.reismee.nl

Happy *bag* Day!

Dag 2

Na een heerlijke nachtrust, wel een korte, zijn we lekker vroeg weer opgestaan.
Vandaag was voor ons de "grote" dag om ons campertje op te halen.
Eerst natuurlijk ontbijten. Bas nam toast met jam, ik wilde natuurlijk zoetigheid. Het werd een wafel met een plons maple sirup. Vreselijk zoet, maar oh zo lekker.

Aansluitend zijn we weer even naar Ross, de grote kleding winkel gegaan. Beide nog maar wat broeken en shirts gekocht. Het is er goedkoop en het geld krijgen we toch terug. Dan zorgen we er ook voor dat die 50 dollar per persoon opgaat.

Met een taxi zijn we vervolgens naar San Francisco Centre gereden. En het alleen al rijden door het centrum maakte dat je uit wilde stappen, maar dat deden we dus niet. Dat word bewaard tot aan het einde van onze trip, dan blijven we 4 dagen.
Bij Escape Camper Rentals, zag Bas een oude bekende vanuit New Zeeland. Andrew, de eigenaar van Escape, was verhuist naar de USA. Even bijkletsen en lachen. Escape staat bekend om zijn gepainte theme Vans. Deze campers worden door bekende artiesten voorzien van een ontwerp en gepaint.
Wij kregen de Area 51 Van, gemaakt door ene Mister Long-nogwat, ben zijn naam kwijt maar Bas slaapt al.
Een mini camper voorzien van alles wat we nodig hebben, lekkere stoelen en genoeg ruimte.

Hierna zijn we gaan rijden, highway 1 met hier en daar wat uitschieters naar plaatsjes die er leuk uitzagen. Heerlijk aan het strand gelegen en boodschappen gedaan.Je kent dat wel, van die zaken die echt belangrijk zijn, bier en wijn enzo. ;-)

Tegen de klok van 5 namen we contact op met het vliegveld, onze tassen waren gevonden en reeds overgevlogen naar SF. Of wij terug konden gaan naar het vliegveld? Ja dat deden we maar, we hebben onze eigen dingen toch wel heel erg gemist.
Zo gezegd, zo gedaan. De dame van Virgin Atlantic stond ons keurig op te wachten en na een bakkie leut, konden we weer op weg.

Aangezien het al redelijk laat in de avond was, typte wij the nearest camping site in op de tomtom. Voor Saratoga Springs daycamp and picknick resort nog 29 miles, tja..zal wel moeten he.
Het werd een leuke rit, allemaal mooie dingen gezien en her en der ff gestopt. Toen we ergens in de middle of nowhere waren, tussen allemaal bomen en een ellelang smal bosweggetje, doemde daar ineens de campingsite op. We waren helemaal blij. Snel een plekje regelen, even vragen waar we eigenlijk zijn, stroom aansluiten, bed opmaken en plat gaan!! Doodmoe waren we.

Voor de grap checkte we of er wifi was en tot onze stomme verbazing was die er ook nog. Meteen maar ff bloggen dus.

Wat ons tot nu toe het meeste is opgevallen, is hoe groot alles hier is. En met alles bedoelen we dan ook alles. Waren de zakken chips al groot, de chipjes zelf zijn ook nog eens huge. Dat ene lullige chipje moet je wel drie keer afbijten voor het in je bakkus past. Of gewoon genadeloos proppen met het risico dat je mondhoeken scheuren, dat kan natuurlijk ook.
Het was ons natuurlijk al door onze voorgangers verteld, maar nu pas zagen we dus hoe indrukwekkend het is.
Op elke hoek van de staat zijn banken (voor geld) te vinden, maar er zijn werkelijk wel 10 eet-tenten in elke variant in één blok te vinden. Geen wonder dat al die Amerikanen zo vet zijn. Wat ik prima vind, want ik voel me superslank daardoor. ?
Owja, nog iets wat ons niet helemaal duidelijk is. Dat is dat "blok" gedoe. Vraag je keurig aa iemand waar iets is, dan krijg je super vriendelijk te horen dat het bijv 3 blocks is.. wij drie blokjes lopen, maar mooi niks hoor. Eerst nog dachten we dat we het misschien verkeerd gehoord hadden, maar nu hebben we ons er gewoon bij neergelegd. Als men het heeft over een aantal blocks, dan gaan wij het gewoon niet vinden. Punt!

Nou, wij gaan hier maar eens lekker slapen, dwz, ik dan, Bas ligt allang te pitten, hij was mee aan het lezen maar hield het niet lang vol. Bij jullie is het nu 9.50 in de ochtend, hier is het 00.50 in de nacht. Raar idee hoor.
Trouwens, we vinden het beide superleuk om jullie reacties te lezen en genieten daar echt van. Ik denk dat jullie wel snappen dat wij niet op alles terug kunnen reageren. Maar laat dat jullie vooral niet tegen houden hoor.

Liefs Lissy en Bas
Wederom hebben we geen idee wanneer we hierna weer internet hebben. X

Ps: wilde ik dus het blogje uploaden, had ik geen gratis internet meer. Ben dus maar lekker gaan slapen. Het is nu 6.38 in de ochtend, we zijn al wakker vanaf haf 6. En ja hoor, we hebben weer internet.. :-)

LISSY & BAS

Hey mama Buiting, nu geen zorgen meer maken hoor. Alles is perfect hiero. Zitten nu lekker met een bakkie leut buiten de camper en gaan zo een eitje bakken. (Bas dus)

@marike Oww lekker, die vooral "natte" kus van Ronja. Die nemen we weer fijntjes in ontvangst als we terug zijn. :-)

@mieke hahaha..als het goed is kan je ons niet vinden. Area 51 is topsecret en bestaat niet.. *twilightzone*

@Luca kicken he?? we vallen goed op tussen de aardbeien.

@marcel & Venus ... Jullie topkok bakt nu fijntjes t-bone steaks in de states.. *eat your heart out dudes*

@mama Hulst ..mama.. paps had weer eens gelijk.. als je maar in het vliegtuig zit is het goed. yup.. de wijze woorden van mijn paps. :-))

@mariel Hey dinnetje.. al over verhuist? of was dat juist aankomend weekend? *dikke knuf*

@sis-Alice .. Trouwe lezeres van het eerste uur.. :-)) *dikke knuf*

@freek .. hier is ie dan.. *groetjes*

@alle anderen...dikke vette greetings from the USA!!!

uncle wilhelm

wens jullie een geweldige reis toe. Effe balen hier en daar
hoort erbij,maar maak er wat moois van. En je weet; alleen de eerste en de laatste indrukken blijven hangen, dus veel foto's maken voor de geweldige herinneringen later thuis. Geniet er van en ik geniet van de blogs

Alice

Wat een gave camper! En wat fijn dat jullie spullen weer terecht zijn:-) Heerlijk om mee te lezen met jullie avonturen... schrijf vooral lekker verder! Dikke knuf terug voor Jou lieve sis en jij mag Bassie een dikke knuf van mij geven, vind je vast niet erg:-)) XX

Mieke

Een block is meestal het gedeelte tussen de hoofd straten dus nooit een vaste afstand. Want er kunnen heel veel "alleys" tussen door zijn. Rare jongens hoor die Amerikanen!

Joey

Is die hippie-van van jullie? haha wel lachen!
ben toe aan vakantie en klaar met werken wat mij betreft stik jaloers dat jullie in Amerika zitten ik tot kwart over 7 vandaag in het bos aan het ploeteren en stekkeren was..

heb deze meegelezen de rest niet.. Je weet dat ik niet zon lezer ben!
Mooi dat je het naar je zin hebt ma,, hebben we je toch wel allemaal gezegd :)

groetjes uit stroe!!

Joyce & Emma

hee hee,
fijn dat jullie het naar de zin hebben lekker genieten maar ondanks een tegenvaller.
hier gaat ook alles goed hebben net lekker ge bbq't & ben net maar even naar de buurman geweest 2 huizen verder op ik schoot de fles wijn los en kwam de kurk 2 huizen verder op terug... kunnen er maar 2 overkomen haha

groetjes en veel liefs,
Emma & Joyce

Anne

Hé Zussie & Bas,

Jeetje wat een begin van jullie reis!! Kan ook nooit in één keer goed gaan maar hé zo hou je het voor de thuisblijvers wel lekker spannend en sappig!

Wat een kicken van.... luister maar niet naar joey, hippie's hebben bloemen en hartjes op hun ''van'' die van jullie is gewoon greepy!! hihi

Nou geniet van alles en vooral van elkaar, ben benieuwd naar het volgende verslag.

groetjes Rob & Anne
ps wij hebben ons eerste werkdag er weer opzitten na de vakantie BAHHH

Petra_tjuh

wederom gaaf en de Van ook!!
How cool!!!!